Thursday, 30 September 2010

sabar...

assalamualaikum...

hi..ish problem betulla..baru semangat menghupdate blog..gambor pulak tak boleh nak upload..sabojelah..

so entry kali ni..kite cakap pasal sabar ye..in other words...the ability to stay calm and accept a delay or something annoying without complaining..ngeh ngeh ngeh..or in short..patience..sometimes it is very hard to stay calm in some situations..

contohnya..

bila kite cakap, orang tu mcam tak dengar..kena repeat byk2 kali...kite mungkin sbr bila ulang suara yang kali pertama..tapi bila dah 3 kali pun cam buat pekak jugak, still sabar tapi suara kite jadi kuat..mungkin 10% je kite cakap kuat tu nak bagi orang tu dengar..tapi 90% lagi kite cakap kuat tu nak lepaskan rasa kurang sabar kite..sbb betul ke tak dengar or buat2 tak dengar...ha..hambik kau kan dah keluar soprano!! SABOR ye kalau telinga kau berdesing!!

hehe..kalau incident tu selalu berlaku pada anda..so sindiri mau ingat!! i hilang mood nak tulis...see ya

you may interested to view on

Related Posts with Thumbnails

Thursday, 30 September 2010

sabar...

assalamualaikum...

hi..ish problem betulla..baru semangat menghupdate blog..gambor pulak tak boleh nak upload..sabojelah..

so entry kali ni..kite cakap pasal sabar ye..in other words...the ability to stay calm and accept a delay or something annoying without complaining..ngeh ngeh ngeh..or in short..patience..sometimes it is very hard to stay calm in some situations..

contohnya..

bila kite cakap, orang tu mcam tak dengar..kena repeat byk2 kali...kite mungkin sbr bila ulang suara yang kali pertama..tapi bila dah 3 kali pun cam buat pekak jugak, still sabar tapi suara kite jadi kuat..mungkin 10% je kite cakap kuat tu nak bagi orang tu dengar..tapi 90% lagi kite cakap kuat tu nak lepaskan rasa kurang sabar kite..sbb betul ke tak dengar or buat2 tak dengar...ha..hambik kau kan dah keluar soprano!! SABOR ye kalau telinga kau berdesing!!

hehe..kalau incident tu selalu berlaku pada anda..so sindiri mau ingat!! i hilang mood nak tulis...see ya